In de afgelopen periode constateerden we veel slecht functionerende straatverlichting. Woensdag 1 maart hebben we hierover een urgente mail naar de gemeente gestuurd, die meteen actie heeft ondernomen. Om deze situatie in de toekomst te voorkomen hebben we uw hulp nodig.
De gemeente heeft het beheer van de straatverlichting ondergebracht bij het bedrijf Pilkes Verlichting en is voor signalering van storingen afhankelijk van meldingen van bewoners. De gemeente heeft niet de middelen om actief kapotte verlichting op te sporen, dus als bewoners niets melden, weet de gemeente niet dat verlichting niet werkt en kan dan niet bijsturen als dat nodig mocht zijn.
Hieronder nog even op een rij hoe e.e.a. geregeld is en hoe u storingen kunt melden:
Maandelijkse storingsronde
Pilkes Verlichting rijdt eens per maand een storingsronde door de gemeente, waarbij de verlichting wordt gecontroleerd en als nodig gerepareerd. Dit geldt voor de storingen die al zijn gemeld en voor de storingen die ter plekke worden geconstateerd.
Lichtmastnummer
Alle lichtmasten in onze gemeente zijn voorzien van een nummer. U kunt ons enorm helpen door bij het melden van een storing het lichtmastnummer aan ons door te geven. De monteur verhelpt de storing aan de hand van het lichtmastnummer. Bij vervanging van kapotte lampen wordt de verlichting in de straat namelijk niet aangezet. Zonder lichtmastnummer is de locatie moeilijk te achterhalen en kunnen we niet garanderen dat de storing wordt verholpen. Met het lichtmastnummer kan de monteur eenvoudig de juiste lichtmast vinden.
Melden storingen
U kunt storingen aan de straatverlichting melden via de website van de gemeente of rechtstreeks melden aan de beheerder. Dit kan bij voorkeur per e-mail, via storing@pilkes.nl, met vermelding van het lichtmastnummer.
Ook kan dit per telefoon tijdens kantooruren via 030-2447600. Buiten kantooruren is dit nummer alleen bedoeld voor urgente storingen. Urgente storingen zijn storingen die gevaarlijk zijn of niet kunnen wachten tot de eerstvolgende storingsronde. Deze vragen direct actie en de beheerder zal dan binnen een uur op locatie zijn.